Kroonjuwelen van onze muziekgeschiedenis
Modestus Concepts ontwikkelde in samenwerking met Guus en Marc Meeuwis een tv-format met de naam ‘De Kroonjuwelen’. De muzikale spelshow zoekt naar het kroonjuweel van de Nederlandse muziekgeschiedenis. Talpa kocht het format waarna SBS 6 en hoofdsponsor Amstel enthousiast instapten. ‘De Vrienden van Amstel zingen Kroonjuwelen’ was geboren.
Herkenbare nummers, dierbare herinneringen
In elke aflevering zingen vier artiesten hun favoriete Nederlandstalige lied, elk uit een ander decennium vanaf de jaren 70. Ze worden beoordeeld door Ad Visser, Angela Groothuizen en Gerard Ekdom. Tussen de optredens werken de artiesten in spellen samen met het publiek. In de finale overtuigde Edsilia Rombley jury en publiek met haar versie van ‘Zeg Me Dat het Niet Zo Is’ van Frank Boeijen.
Presentator Xander de Buisonjé: “De Nederlandse muziekgeschiedenis is rijk aan prachtige, herkenbare nummers die voor veel mensen dierbare herinneringen oproepen.”
De Kroonjuwelen passen Amstel en 100%NL
Het programma was voor hoofdsponsor Amstel een passend kanaal om haar doelgroep te bereiken. Ze ontwikkelden een activatie en online (social) campagne voor het programma. Ook radiozender 100%NL zag een match met hun publiek en zond parallel aan tv een radiovariant van het programma uit.
Modestus Concepts werkte mee aan het tv-format door voor kwaliteitsbewaking bij de doorontwikkeling te zorgen.