Gustaaf door Guus en Dick
Modestus Concepts ontwikkelde – met de bevriende Guus en Dick – het concept voor het pop-up restaurant. Daarna namen wij ook de productie, marketing en sales op ons. In februari 2015 opent pop-up restaurant ‘Gustaaf’ in een voormalige regenjassenfabriek in Tilburg.
Guus en Dick bedenken samen het Brabantse menu en staan vijf dagen lang achter het fornuis. Op de menukaart staan streekgerechten en typisch Brabantse ingrediënten. Van Brabantse prol (een boerenaardappel-preisoep) tot sukade uit de regio. Aan het eind van de avond trakteert Guus de gasten op een jamsessie in de tijdelijke Gustaaf-bar, waarna Dick de avond achter de draaitafels afmaakt.
Koken voor het goede doel
Na de aankondiging van het pop-up restaurant bij RTL Late Night waren de tafels binnen een uur volgeboekt. Er was in vijf dagen pop-up plek voor 1500 gasten. Speciaal voor de zakelijke markt organiseerden we twee B2B-avonden waar men relaties kon trakteren op een menu en liveoptreden van Guus.
Al vroeg in het proces besloten de partijen zonder winstoogmerk te werken. De volledige winst van ‘Gustaaf’ (ruim €25.000) is aan Stichting Muziekids geschonken. De stichting verlicht met muziekstudio’s (langdurig) ziekenhuisverblijf van kinderen.
Na het succes van de pop-up werden lekkernijen van Gustaaf in de vip-arrangementen van de ‘Groots’-concerten verwerkt.