Ziggo
Modestus initieerde in 2016 de samenwerking tussen Ziggo en Guus Meeuwis. Sindsdien is Ziggo officiële partner van alle concerten van Guus (clubs, theaters en stadions). Er is een waardevolle samenwerking uit voortgekomen. Modestus verzorgt de live-registratie van het concert en Ziggo heeft de rechten om onze live-registratie op hun tv-kanaal uit te zenden.
In samenwerking zijn originele activaties ontwikkeld. Onder het mom van Ziggo’s slogan ‘Dichterbij kom je niet’ hebben we klanten van Ziggo letterlijk dicht bij Guus gebracht tijdens zijn concerten. Het bedrijf kreeg voor de campagne in 2016 een nominatie voor de Gouden Sponsoring.
Sligro
In 2017 organiseerden we speciaal voor Sligro een extra ‘Groots met een zachte G’-concert. In de aanloop zetten we met Sligro een grootse spaaractie op, waarbij klanten konden sparen voor concertkaartjes. De show was ruim binnen de actieperiode van twee weken uitverkocht. Als extra aankleding lieten wij hun typerende groene kleur op diverse punten in de show terugkomen.
BankGiro Loterij
Modestus werkt geregeld samen met de BankGiro Loterij aan acties met Guus Meeuwis. Guus presenteert de jaarlijkse nieuwjaarsconcerten van de BankGiro Loterij, waar hij zelf ook optreedt. Jaarlijks worden duizenden deelnemers van de Loterij blij gemaakt met kaartjes voor ‘Groots’. Daarnaast was er in 2016 een grote activatie met tv-commercial.
Deelnemers van de BankGiro Loterij zijn afgelopen jaren verwend met unieke prijzen. Zo was er een vip-ontvangst bij een concert van Guus in het Rijksmuseum. Na een rondleiding over de Eregalerij konden de fans genieten van een intiem ‘Hollandse Meesters-concert van Guus. Een andere keer kregen prijswinnaars een exclusief eerste kijk- en luistermoment tijdens een repetitie-sessie van ‘Morgen’.
T-Mobile
In co-creatie met T-Mobile maakte Modestus een grote activatie rondom familie-voordeel. Samen met het vaste reclamebureau van T-Mobile kwam er een serie commercials waarin de boodschap ‘gratis bellen binnen familie’ werd overgebracht.
In de eerste commercial is een familie met hulp van Guus een surpriseparty voor oma aan het organiseren. In de laatste commercial werd oma - die van niets wist - door het hele Philips Stadion toegezongen. De commercial werd live tijdens ‘Groots’ opgenomen en is genomineerd voor een Gouden Loekie.
Nikon
De samenwerking tussen Modestus, Nikon en ‘Groots’ bleek een voltreffer. Modestus bedacht voor Nikon de Nikon Fancam: een 360 graden foto van het hele stadion, waarop je op het publiek kan inzoomen en mensen kan taggen. De wereldwijde primeur werd door meer dan 120.000 unieke bezoekers bekeken.
Tijdens de concerten werd live een commercial opgenomen, waarin Guus vanaf het podium een foto van het publiek maakt terwijl zij massaal een foto van hem maken.
In de retail (o.a. Mediamarkt) werd de campagne uitgebreid met een te winnen cursus van een bekende concertfotograaf. Nikon werd met de campagne marktleider in segmenten waar ze voorheen minder relevant waren.